Tables או Divs - מה עדיף? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


Tables או Divs - מה עדיף?

שתף בפייסבוק


בשנים האחרונות מתעוררת השאלה האם עדיף שימוש בטבלאות (Tables) או דיבים (Div) בקוד האתר בשלב בנייתו.

למי שלא מכיר, שתי השיטות Tables ו-Div מאפשרות לבונה האתר להקים את השלד או המבנה הבסיסי שלתוכו יוזן תוכן האתר.

העבודה עם טבלאות כבסיס לבניית אתר אולי היתה טובה או נוחה עד לפני כמה שנים טובות. בוני האתרים היו יוצרים שלד כללי של טבלה ובתוכנה טבלאות פנימיות ועל ידי כך מחלקים את מבנה הדף ויוצרים קומפוזיציה לתוכן. בכל טבלה, המחולקת לתאים, מכניסים את התוכן וכך נוצר מבנה דף קבוע, הניתן לשינוי, אך בצורה מסורבלת באופן יחסי.

הבניה בשיטת הטבלאות בימינו היא בעייתית משני טעמים עיקריים: האחד, הדינמיות של טבלאות לא קיימת בכל הנוגע ליצירת דפים רספונסיביים (דפים המתאימים את עצמם ואת תכניהם לפי המכשיר שבו צופה הגולש בדף, אם מחשב, אם סלולארי, טאבלט וכדומה). הסיבה השניה, קוד עמוס ולא נקי. קוד טבלאות הוא כבד ועמוס במאפיינים של הטבלאות הכלליות, הטבלאות המקננות (הפנימיות), השורות והתאים ומאוד קל, לאחר שינויים בטבלאות לאבד את הקוד הכביכול נקי שתכננו מראש.

לעומת זאת, בעבודה עם מבנה Div-ים, שדי מזכיר את הטבלאות, ניתן לעבוד נקי יותר, עם קוד מסודר המאפשר טעינה נוחה ומהירה של הדפים. כמו כן, מבנה של Div-ים מאפשר דינאמיות של חלקי הדף בכל הנוגע לדפים רספונסיביים.

באופן אישי, בנייה ב-Div-ים היא עדיפה ולמי שרגיל לעבוד בטבלאות אולי ייקח קצת זמן להתאפס על בנייה ב-Div-ים, אבל זה בהחלט שווה את המאמץ.

ובין אם בחרתם להמשיך לעבוד בטבלאות או להתחדש עם Div-ים, הקפידו על עבודה עם CSS חיצוני מסודר ככל הניתן.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון