מה זה אתר רספונסיבי? - קבלו הסבר פשוט | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מה זה אתר רספונסיבי? - קבלו הסבר פשוט

שתף בפייסבוק


אז מה זה אתר רספונסיבי, מונח שמסתובב הרבה וקצת מבלבל אנשים המעוניינים לבנות אתר חדש.

בהגדרה פשוטה, אתר רספונסיבי זהו אתר שמבנהו מותאם למכשירים שונים שמהם מגיע הגולש אל האתר שלכם והאתר משתנה במבנהו בהתאם למכשיר.

כיום, רוב האתרים הרספונסיביים מותאמים למחשבים נייחים, מכשירי סמארטפונים בגלישה בדפדפן רגיל כמו פארי וכו' ולטאבלטים.

התהליך שקורה בפועל - הגולש נכנס לאתר מאחד המכשירים שציינו למעלה, קוד תכנות בשרת או בדף מזהה את סוג המכשיר שממנו מגיע הגולש לאתר ומעביר את הגולש לגרסת אתר מתאימה. כל גרסא של האתר מותאמת במבנה לגלישה נוחה יותר מהמכשיר שדרכו מגיע הגולש.

לדוגמא, אם הגולש נכנס דרך דפדפן סמארטפון לאתר הוא יקבל את מבנה האתר המותאם לסמארטפונים שעוצב במבנה שונה מהאתר למחשבים רגילים בשל גודל המסך ואפשרויות נגישות הגולש לתכנים. אם הגולש נכנס לאתר באמצעות מחשב הוא יופנה למבנה האתר הרגיל.

אם כבר יש לכם אתר, ניתן לבדוק אם הוא נבנה מראש כאתר רספונסיבי המותאם לניידים, לכל הפחות, בהתאם לדרישות של מנוע החיפוש של גוגל.

כדי לבדוק אם האתר שלך מותאם לניידים כמו שגוגל דורש ניתן להיכנס לדף בדיקת התאמת אתר לניידים של גוגל  ושם בשורת הכתובת יש להזין את כתובת האתר. אם האתר מותאם, תקבלו הודעה שהאתר מותאם. אם לא, גוגל יציג בפניכם מה נדרש כדי שהאתר יהיה מותאם גם לניידים.

כמובן שלשדרוג אתר קיים או בניית אתר חדש רספונסיבי יש חסרונות ויתרונות, העיקריים שבהם:

חסרונות: הוצאה כספית נוספת על בניית אתר מחודש מותאם לניידים.

יתרונות:

א. גוגל, מזה מספר חודשים, מדרגת את האתרים בקריטריון נוסף שהוא התאמה לניידים. אם האתר מותאם לניידים הוא מקבל דירוג נוסף ובחיפוש דרך סמארטפונים, כשיגיעו לתוצאה שלך, במידה שהאתר שלך מותאם, יצוין באפור מתחת לכותרת “מותאם לניידים”. 

ב. נגישות – מלבד החשיבות לנגישות כקריטריון דירוג עבור גוגל ומנועי חיפוש אחרים, חשיבות הנגישות של האתר עבור הגולש עצמו, כלומר, נוחות השימוש בו במסכים שונים, היא גבוהה ומאפשרת לגולשים באתר לקרוא בנוחות את התכנים מבלי להגדיל טקסט או מסך באופן ידני וכדומה.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון