איך ליצור תנועה לאתר באמצעות פינטרסט (Pinterest) | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


איך ליצור תנועה לאתר באמצעות פינטרסט (Pinterest)

שתף בפייסבוק


פינטרסט (Pinterest) היא אחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם האינטרנט. אם לא יצא לכם להכיר, זה בהחלט הזמן. פינטרסט נקראת כך משום השימוש בנעיצה (Pin) של דפים, תמונות וסרטונים על גבי לוחות (Boards), כשכל לוח מכיל רעיונות או חומרים הקשורים בנושאו, לצורך ניווט קל של הגולש.

נכון להיום, הרשת החליפה את כפתור הנעיצה (Pin it) בכפתור שמירה (Save), כך שלכל דף או תמונה או רעיון ששותף על ידי אחרים ניתן לעשות שמירה ללוח הרלוונטי שאתם פתחתם במשתמש שלכם. למשל, תוכלו לשמור בלוח שלכם העוסק בגינון או בפרחים, תמונת פרח ששותפה על ידי משתמש אחר. שמירה זו היא למעשה גם שיתוף לעוקבים שלכם. כשאחרים יעשו שמירה לרעיונות או תמונות שאתם שיתפתם בלוחות שלהם, העוקבים שלהם ייחשפו לתמונה או הרעיון שלכם.

שני כפתורים נוספים עבור כל רעיון או תמונה הם כפתור אהבתי-לייק בצורת לב וכתפור שיתוף לרשתות אחרות שנראה כמו מטוס נייר.

כפתורי פינטרסט

בשורה התחתונה, הרעיון בפינטרסט שאתם תשתפו את מה שאחרים שיתפו ואחרים יפרגנו לכם וישתפו את הרעיונות הנעוצים שלכם. כמו כן, כרעיונות, רבים מחפשים השראה או מדריכים לאיך לעשות או מה לקנות ואם יחפשו את התחומים שלהם הקמתם לוחות ושמרתם רעיונות רלוונטיים הם ימצאו אתכם ויעקבו אחריכם.

ברשת פינטרסט ניתן למצוא הכל מהכל, בעיקר בתחומי עיצוב, יצירה, אומנות ואפילו סריגה וקרמיקה לבית. כל נושא שתוכלו לחשוב עליו ותצטרכו רעיון, תוכלו למצוא שם קישורים נוחים ויזואליים בצורת תמונות וסרטונים.

פינטרסט הוא גם מקור מצוין לתנועת גולשים (Traffic) לאתר שלכם. בעיקר אם אתם פונים לקהל האמריקאי או אחר, לאחר שיצטרפו אליכם עוקבים רבים, תוכלו לקבל תנועה לא מבוטלת לאתר שלכם. גם בארץ, פעילות הגולשים צוברת תאוצה, ומדוע? כי פינטרסט ממכר. ממש. אפשר לבלות שם שעות.

החיסרון היחידי עבור הרשת הוא שאין פינטרסט בעברית, כלומר, לא ניתן להחליף את שפת ממשק האתר (כפתורים, תפריטים וכו') לעברית. מצד שני, האתר ברובו ויזואלי, אז יותר מדי מלל לא תמצאו שם.

איך לקדם אתר וליצור תנועה לאתר מפינטרסט – טיפים:

פתיחה והקמת החשבון – נרשמים בקלות לאתר עם מייל וסיסמא ומאשרים את המייל שיגיע אליכם על ידי לחיצה על קישור. לאחר פתיחת החשבון בפינטרסט, מומלץ להיכנס להגדרות דרך כפתור האיש שלמעלה ולחיצה על המשושה שמעל לשם שלכם. לאחר הכניסה להגדרות מלאו את מה שחסר ובעיקר, הוסיפו תמונה שתייצג אתכם (לא להשאיר את תמונת הדמות שבברירת המחדל) והכניסו גם את כתובת האתר שלכם בשדה המיועד לכך. ניתן גם לכתוב כמה מילים על עצמכם והזמנה לבקר באתר שבקישור.

מעקב אחר משתמשים רלוונטיים לתחומכם – השלב הבא יהיה לעקוב (Follow) אחרי אנשים בתחום שלכם או תחום המעניין אתכם כדי שבפיד הכללי יופיעו פינים (נעיצות) רלוונטיים לנושא שלכם, בעיקר. ניתן לעקוב בכל יום אחרי כמה מאות אנשים, כשהרעיון הוא שאחוז די גדול מתוכם יחזירו לכם מעקב ואז ייחשפו לפינים שאתם הוספתם. כמובן שיש להשתמש באתר בצורה אנושית ולא כרובוט כדי שלא תיחסמו, ובחרו היטב את הנעקבים שלכם.
יצירת לוחות (Boards) רלוונטיים – לחיצה על הדמות בתפריט למעלה, תכניס אתכם לפרופיל האישי שלכם. בפרופיל האישי תמצאו אפשרות לפתיחת לוחות (Add Board). בלוחות אלה, תשמרו את הנעיצות של אחרים ואת הנעיצות שלכם. כל לוח לפי תחום, למשל, לוח 'עיצוב' בנפרד, לוח 'טיולים' בנפרד וכדומה. בפתיחת לוח מומלץ גם להגדיר תיאור ללוח שלכם.

שמירה/נעיצה של שיתופי הנעקבים שלכם – לאחר הקמת הלוחות, חזרו לפיד הכללי ותוכלו לראות שם את השיתופים האחרונים של הנעקבים שלכם. כשתעמדו על תמונה נעוצה תראו את כפתורי השמירה, הלייק והשיתוף ברשתות אחרות. בשלב זה תוכלו לנעוץ את התמונה ללוחות שלכם על ידי לחיצה על כפתור Save ולהתחיל למלא את הלוחות שלכם בתוכן. כבר בשלב זה, ככל שתתקדמו, תוכלו לראות עוקבים חדשים. ככל שיהיו לכם יותר עוקבים, כמו בכל רשת אחרת, כך יותר אנשים ייחשפו לנעיצות שאתם תעשו.

שיתוף ונעיצת הדפים והתמונות שלכם – ניתן להעלות לפינטרסט ולנעוץ תמונה שנמצאת אצלכם במחשב או באתר שלכם על ידי לחיצה על כפתור (+). כעת יופיע לכם תפריט עם שתי אפשרויות:
Upload a Pin – העלאת תמונה מהמחשב או מהמכשיר. לאחר בחירת התמונה תוכלו לכתוב תיאור שיופיע מתחת לתמונה בפיד.
Save from a website – באפשרות זו תוכלו להעתיק ולהדביק כתובת דף מהאתר שלכם או כל אתר אחר שיש בו תמונה או תמונות ולמעשה נעיצה זו תהווה קישור לאותו דף. אם באותו דף אתר יש תמונה, היא תופיע כתמונה המייצגת. אם מופיעות כמה תמונות, פינטרסט ייתן לכם לבחור מביניהן איזו תמונה אתם רוצים שתייצג את הנעיצה. אם אין תמונות בדף האתר הזה, מומלץ מאוד להוסיף תמונה לפני הנעיצה (אם האתר שלכם) אחרת במקום תמונה מייצגת יופיע טקסט על רקע צבע אחיד, שזה פחות אטרקטיבי.

למתקדמים, תוכלו לפתוח לוחות משותפים למשתמשים ולהזמין משתמשים אחרים לנעוץ בלוחות הללו שמהווים מעין קבוצות.

פעילות באתר פינטרסט תאפשר לכם לקבל רעיונות והשראה מיצירות של אחרים, דרכו תוכלו ללמוד דברים חדשים ולשימושכם האישי, ליצור תנועה אל האתר שלכם ולחשוף אותו ואת המוצרים או השירותים שאתם מוכרים.

כניסה לאתר פינטרסט

תיהנו.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון