יסודות קידום אתרים - איך לקדם את האתר שלך ביעילות | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


יסודות קידום אתרים - איך לקדם את האתר שלך ביעילות

שתף בפייסבוק


בניתם אתר. השלב הבא יהיה לקדם אותו במנועי החיפוש ובראשם גוגל. כדי שהאתר ואתם תהנו מתנועת גולשים גדולה אל דפיו, ועוד לפני כל הטריקים והשטיקים שאנשים עושים בקידום אתרים, שאגב, חלקם לא מומלצים כי הם לא מעודכנים ועלולים לפגוע בדירוג האתר, מומלץ לעבוד לפי יסודות בסיסיים לקידום אתר כדי לראות תוצאות ולקדם את האתר ביעילות כך שייראה במנועי החיפוש בצורה בולטת ושהגישה לדפיו תהיה קלה.
 
תוכן איכותי ומקורי – בראש ובראשונה!
 
תוכן איכותי ומקורי הוא הבסיס לקידום אתר ולקבלת דירוג גבוה במנועי החיפוש. יש הטוענים כי שכפול מאמרים או כתבות אינו פוגע בדירוג האתר ויש כאלה שטוענים הפוך. כך או כך, הן מבחינת מנועי החיפוש והן מבחינת הגולשים באתר מומלץ שהתוכן יהיה מקורי, תוכן שאתם כתבתם ואינו מופיע בצורה זהה באתרים אחרים.
 
חשוב שהתוכן יהיה בעל ערך מוסף ולא בלוק של מילות מפתח שאתם רוצים לקדם עבור האתר כדי להימנע מענישה של מנועי החיפוש ואי הצגת הדף או האתר בכללותו וכן עבור הגולשים שלכם, שלא ישתעממו ויעשו 'ויברח' מהאתר שלכם אחרי ביקור בדף אחד.
 
עוד נקודה חשובה בהקשר של התוכן – אתר מתעדכן. לא העיקר לכתוב תוכן ולזרוק אותו באתר לאורך שנים. רצוי לעדכן את האתר מדי כמה זמן בתוך חדש ורענן, במיוחד עבור גולשים חוזרים, כאלה שכבר ביקרו פעם באתר ונכנסו שוב.
 
דגש על כותרות מושכות ותיאור דף ענייני
 
עבור כל תוכן שתצרו לאתר שלכם, מומלץ להדביק כותרת (Title) המעבירה את נושא המאמר או הכתבה. כדאי שתשאלו את עצמכם איזו כותרת היתה גורמת לכם להיכנס ולקרוא את התוכן המורחב. אפשרות נוספת היא כותרת עניינית אך כזאת שתגיד לקוראה "שמע, המאמר הזה יועיל לך מאוד אם תקרא אותו".
 
גם את תיאור הדף בתגיות המטה (Meta Tag - Description) חשוב לכתוב בצורה טובה, כך שתוכנה יהיה צמוד למה שאמת יש בתוכן הדף.
 
בחירת מילות מפתח עבור התוכן
 
תגית המטה Keywords כבר לא רלוונטית למנועי החיפוש. אפשר להשאיר אותה ריקה ואין צורך להכניס מילות מפתח, כך טוענים. מה שכן, צריך להטמיע בתוכן את מילות המפתח שבחרתם כדי לקדם את הדף. ההמלצה היא לקדם ביטוי/מילת מפתח או שניים בכל מאמר או כתבה. כאמור, יש להימנע מהלציף את תוכן הדף במילת המפתח שבחרתם לקדם, ניתן פשוט להציבה בכותרת, בפסקה ראשונה, אמצעית ואחרונה. ניתן גם להדגיש אותה בבולד אם יש לכך ערך מוסף עבור הקורא.
 
בחירת מילות מפתח היא לא סיפור גדול. ניתן לבדוק בכלי מילות המפתח של אדוורדס או אחרים את התחרות שיש על כל מילת מפתח מול כמות החיפושים. ישנן אסטרטגיות שונות לבחירת מילות מפתח, כמו למשל, בחירת מילות מפתח עם תחרות נמוכה, אך עם נפח חיפוש גבוה וכדומה, אך זה כבר עניין למאמר אחר.
 
הוספת תמונה בגוף התוכן
 
אומרים 'תמונה שווה אלף מילים'. אני אומר 'תמונה שווה טריליון מילים'. בחירת תמונה רלוונטית אחת או יותר, לפי צורך, שמלווה את התוכן יכולה להוסיף המון ולפעמים אף להכריע אם הגולש יקרא את התוכן או שלא.
 
תוכן ללא תמונה, זאת רבע עבודה, שכן הגולש רואה בלוקים של טקסט בלי לקבל מושג ירוק במה התוכן עוסק ויש מצב טוב שהוא יעזוב את הדף.
 
חשוב לציין, שמומלץ שהתמונה לא תעכב את טעינת הדף. מומלץ להשתמש בתמונה שעברה אופטימיזציה ומשקלה סביר ביחס לממוצע מהירויות האינטרנט של היום. וכן, עדיין יש אתרים שהתמונות מעכבות את טעינת הדף וזה בהחלט משפיע על הישארות הגולש בדף.
 
דגשים לכתיבה טכנית טובה
 
נעשה את זה קצר: הפרדה לפסקאות נוחות, הימנעות משגיאות כתיב ושגיאות הקלדה, כותרות משנה מודגשות עבור כל רעיון בתוכן ופיסוק נכון. תמיד ניתן להיעזר בחברים ולשלוח להם את התוכן לקריאה ראשונית כדי לבדוק אם נפלו שגיאות כתיב או הקלדה ואם התוכן "זרם" להם והם הבינו אותו.
 
היי, גוגל! אני כאן!
 
אם העליתם את האתר החדש והוא עדיין לא מופיע בגוגל ובמנועי החיפוש כדאי, בכל מקרה, להשתמש בכלי מנהלי אתרים של גוגל (כלי חשוב) כדי להוסיף את האתר לגוגל ולבקש שיסרוק ויאנדקס אותו במנוע החיפוש. במסגרת כלי מנהלי אתרים תוכלו לראות דיווחים טכניים על האתר כמו שגיאות סריקה וכדומה, אבל הכי חשוב, תוכלו להגיש לגוגל מפת אתר (Sitemap) שבאמצעותה הוא יסרוק את האתר במהירות וביעילות.
 
בנוסף, מומלץ ליצור קישורים ראשוניים אל האתר מאתרים ורשתות חברתיות שיכווינו את גוגל לסרוק את האתר ודפיו.
 
קידום התוכן ברשתות החברתיות
 
אם בעבר, קידום תוכן נעשה בפייסבוק ואולי בטוויטר, היום לשתי הרשתות האלה ולרשתות אחרות יש משקל גדול בקידום וחשיפת התוכן, הן לגולשים והן למנועי החיפוש.
 
פייסבוק – פתיחת דף עסקי וקידום התוכן שלכם באמצעותו הוא חשוב. כתיבת פוסטים עניינים ומושכים עם קישור לדף רלוונטי באתר שלכם יכול לעשות וונדרס. פוסטים טובים, ויש מגוון טכניקות עצום לכתיבת פוסט טוב, יכולים להביא תנועה אל האתר שלכם ויחד עם זאת להרחיב את מספר העוקבים אחר דף הפייסבוק שלכם. פוסט טוב מקבל לייק או שיתוף, לייק או שיתוף שווה סיכוי טוב לחשיפה לקהל של אותו עוקב.
 
טוויטר – בעבר קהילת הטוויטר בישראל היתה מצומצמת מאוד ביחס לעולם. כיום, גם ביחס לגודל האוכלוסיה הכללי בישראל, הטוויטר רואה עדנה ויותר ויותר אנשים מצטרפים. גם בטוויטר, ציוץ טוב ומושך עין עם קישור לדף האתר שלכם יכול להועיל רבות ביצירת תנועה לאתר שלכם וצבירת עוקבים רבים.
 
אם שתי הרשתות שלעיל הן המוכרות ביותר לכם, דעו שיש רשתות חברתיות נוספות שממש כדאי לקחת בחשבון וגם הן יועילו לא מעט לתנועה לאתר שלכם. בהחלט ראוי להכיר רשתות חברתיות נוספות כמו גוגל פלוס, לינקדאין, פינטרסט, טאמבלר ועוד.
 
ככל שתלמדו איך לעבוד עם הרשתות שציינתי ותחזקו את פעילותכם בהן, תוכלו להשיג לא מעט.
 
עוד היבט חשוב ברשתות החברתיות הוא כפתורי שיתוף בדפי האתר שלכם. כפתורי השיתוף המופיעים לצד, מעל או בסוף התוכן יזמינו את אלה שכבר נמצאים בדף האתר שלכם לשתף אותו עם חבריהם ברשתות השונות. מומלץ להוסיף כפתורי שיתוף רבים עבור כמה שיותר רשתות, למשל, על ידי הטמעת קוד מאתר Addthis הפופולרי, כמו בבלוג הזה (תעשו שיתוף לפוסט הזה, לא עולה לכם כסף (: ).
 
קידום תוכן בתשלום
 
זה הקטע הפחות אהוב עלי (הכותב הינו חסכן, לא קמצן, חסכן) אבל אם אין ברירה ורוצים להניע את הגלגלים אפשר להיעזר בדחיפה של פרסום וקידום בתשלום.
 
ראשית, מומלץ לקבוע תקציב כללי לפרסום בחודש שממנו אין לחרוג. בתוך התקציב יש לתכנן איך ומה רוצים לפרסם ועלויות של כל דבר. היעזרו בטבלה ורשמו, לאחר שבדקתם, כמה יעלה כל אפיק פרסום. מומלץ להשאיר עמודה לסימון אם אמצעי פרסום זה היה יעיל עבורכם לצרכי בקרה בעתיד. עבודה עם תקציב פרסום מסודר מראש תמנע כניסה לבעיות כלכליות של העסק. מילת המפתח – תקציב מסודר.
 
אפשרויות הםרסום והקידום בתשלום יכולות לעבור דרך פרסום באדוורדס של גוגל, פרסום קמפיינים על ידי גורמים חיצוניים וכדומה. לגבי זה האחרון, כדאי לקבל המלצות מאחרים, במיוחד מכאלה שעוסקים בתחום שלכם. ניתן גם לפרסם בפייסבוק, בטוויטר וברשתות השונות המציעות מיקוד של הפרסום לקהל היעד שלכם, וכאמור, יש לבדוק שכל אפיק פרסום עובד עבורכם ואינו מבזבז את כספכם.
 
לסיכום, אלה יסודות קידום אתר בסיסיים ומומלצים. ברגע ש"תשחו" בהם ותפעילו אותם על האתר, תראו תוצאות. כמובן, שיש עוד טיפים רבים למתקדמים שיכולים לקדם את האתר שלכם יותר, על כך במאמרים הבאים.
 



שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון