מחשבים וברקים בליל חורף קר... | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מחשבים וברקים בליל חורף קר...

שתף בפייסבוק


במהלך החורף, כשסופות ברקים הופכות תכופות יותר ויותר, מומלץ להגו על המחשבים ובכלל המכשור האלקטרוני (שרתים וכו') במשרד או בבית. פגיעת ברק ויצירת עומס יתר במערכת החשמל יכולה לפגוע במחשב שלכם, לגרום לו נזק ואף לגרום לאיבוד מידע.

הגנה על מחשבים מפני ברקיםאמנם, הסיכוי לפגיעה במחשב ובכלל במכשור המשרדי או הביתי הוא נמוך יחסית, אבל לא כדאי לקחת סיכון ויש לנקוט באמצעי זהירות שונים. להלן כמה רעיונות חשובים:

התעדכנות בתחזית מזג האויר

עצה ראשונה היא להתעדכן במזג האוויר ולהכין את המכשירים האלקטרוניים והחשמליים מראש. בהיוודע על סופות רעמים (שמלוות בברקים) יש לבצע פעולות שימנעו נזק במצב של עומס יתר ברשת החשמל מפגיעה ישירה או עקיפה של ברקים.

מיקום המחשבים וחיבורם

מומלץ למקם את המחשבים שלכם בבית או במשרד באזור קר ויבש כדי למנוע חימום יתר. רצוי, שכל מחשב או קבוצת מחשבים יחוברו לשקעים נפרדים ושלא כל המחשבים "יישבו" על שקע חשמל אחד עם מפצל.

רכישת מגן ברקים

מומלץ מאוד לרכוש ולשים מגן ברקים בשקע החשמל ולחבר את המחשב למגן הברקים. מגן הברקים שמשמש גם מוצרי חשמל שונים (מקררים, מזגנים ועוד) יכול למנוע קצר חשמלי במצב של עומס יתר על מערכת החשמל בבית או במשרד כתוצאה מפגיעת ברק ובכלל, בהפסקות חשמל.

גיבוי קבצים בכל מקרה

תמיד כדאי לגבות את קבצי העבודה, אם בשרות ענן או מכשור חיצוני כמו דיסק קשיח חיצוני נשלף, כך שבכל מקרה של איבוד מידע יהיה ניתן לשחזר אותו מהגיבוי.

חורף חמים ובטוח.

Save


שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון