כרום 56 - הודעה על אתרים לא מאובטחים | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


כרום 56 - הודעה על אתרים לא מאובטחים

שתף בפייסבוק


גוגל משיקה החודש (ינואר 2017) את גרסת הBeta של הדפדפן שלה Chrome 56 (כרום 56). בגרסא החדשה אחד הדברים החשובים הוא ההודעה המוצמדת לכתובת אתר "אתר לא מאובטח" (Not Secure) שתופיע ליד כתובת האתר בשורת הכתובת בדפדפן.

הודעת אתר לא מאובטח בכרום 56

ההודעה באה להתריע בפני הגולש שבאתר אליו הוא נכנס ישנם דפים הדורשים הזנת סיסמאות או פרטים ו/או הזנת אמצעי תשלום כמו כרטיסי אשראי שאינם מאובטחים לפי תקן האבטחה הנדרש (SSL) לטפסים. במצב כזה, הפרטים המוזנים עלולים להגיע להאקרים או ליפול ליידיים לא רצויות. הודעה זו תגן על הגולש מפני אתרים כאלה.

המשמעויות הן דו צדדיות: מצד הגולש, יש מי שמגן עליו ועל פרטיו האישיים כבר ברמת הדפדפן בצורה בולטת. באתר מאובטח כראוי, לא תופיע הודעה זו וניתן לזהות כבעבר שהאתר מאובטח על ידי סמל המנעול הנמצא בשורת הכתובת והופעת HTTPS במקום HTTP בתחילת כתובת האתר עצמה.

מצד בעל האתר, הודעה שכזאת ליד כתובת האתר היא לא נעימה, אבל מעבר לכך מדגישה את האחריות של בעל האתר לבטחון הגולש. אתרים עם צורך בהזנת סיסמאות, פרטים ושימוש בכרטיסי אשראי יש חובה לאבטח את הדפים לפי תקן. אם האתר לא יאובטח לפי תקן, חלק מתנועת הגולשים שערה לעניין זה עלולה לנטוש את האתר ולא להמשיך לגלוש בו או לבצע רכישה או הזנת פרטים בכלל. אז אם יש לכם אתר קניות או הכולל הרשמות וכדומה, מומלץ לאבטח אותו.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון