מה זה ActiveX ולמה אני לא רואה קבצי PDF בדפדפן Microsoft Edge | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מה זה ActiveX ולמה אני לא רואה קבצי PDF בדפדפן Microsoft Edge

שתף בפייסבוק


גלישה בדפדפן ברירת המחדל של Windows10 - דפדפן Microsoft Edge העלתה שאלה: מדוע אני לא רואה קבצי PDF (פורמט הצגת מסמכים) באתרים שונים?

למשל, קבצי PDF בהודעות של בנקים או מוסדות שונים לא ייפתחו בתוך האתר ותופיע הודעה שהדפדפן לא תומך בפורמט PDF ועל כן לא ניתן לראות את ההודעות. גם הודעות עם קישור להורדת ההרחבה ל-PDF לא תעזור או תעבוד בדפדפן Edge. מדוע?

ActiveX PDF Microsoft Edgeהסיבה לכך היא שדפדפן Edge אינו תומך פקדי ActiveX. פקדי ActiveX הם הרחבות של הדפדפן שניתן להוריד ולהוסיף לו על מנת שיציג או יפעיל פורמטים שאינם מובנים בדפדפן. אם דפדפן אינו תומך הורדה, התקנה ושימוש בפקדי ActiveX לא נוכל לראות, כמו במקרה שלנו, קבצי PDF המופעלים באמצעות הרחבות דפדפן אלה. 

הפתרון העיקרי לצפיה במסמכים או קבצים המופעלים על ידי הרחבות דפדפן חיציניות הוא לפתוח את האתר בדפדפן אחר. אמנם Edge אינו תומך הצגת מסמכים ב-PDF, אך Explorer11, הדפדפן המשני במערכת ההפעלה כן מציג וכן תומך בהרחבות פקדי ActiveX.

אפשרות נוספת הם דפדפנים אחרים כמו כרום או פיירפוקס שכשתצטרכו להציג קבצי PDF או אחרים ובמידה שההרחבה המתאימה להצגת הקבצים לא מותקנת מראש, תוכלו להוריד את ההרחבה לדפדפן, די בקלות.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון