Error 404 - תקלה 404 - מה זה אומר ואיך לטפל? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


Error 404 - תקלה 404 - מה זה אומר ואיך לטפל?

שתף בפייסבוק


מה זה תקלה 404 (Error 404)? כשאנחנו נכנסים לאתר ולוחצים על קישור או לוחצים של קישור חיצוני לדף אתר לעתים ניתקל בתקלה 404 שמשמעה: הדף או העמוד אינו קיים (Page not found, Error page 404 או HTTP 404).

תקלה 404 או שגיאה 404 יכולה להופיע מכמה סיבות ובין העיקריות שבהן: שגיאה בהקלדת כתובת האתר או כתובת הדף המדויקת באתר, דף שנמחק משרת האתר כשמנהל האתר לא סיפק כתובת דף חלופית ועדכן את הקישור אליו ועוד.

כגולש באתר לא ניתן לעשות הרבה חוץ מלנסות להיכנס לעמוד הראשי של האתר ולפנות לדפים אחרים. כמנהל אתר, חשוב לספק דף חלופי המודיע שהדף כבר לא קיים וקישור לדף אחר או לדף הבית או ליצור הפניה אוטומטית באמצעות לוח הבקרה של אחסון האתר או הגדרה ידנית בקובץ htaccess. ש"יישב" בתייקיה המתאימה בשרת.

למה זה חשוב? תדמיתית, כשגולש נכנס לאתר ומגיע לדף שלא קיים, רוב הסיכויים שהגולש יזנח את האתר, וחבל. קובץ הפנייה או הפניה אוטומטית בשרת למקרה שכתובת דף אינה זמינה עם קישור לדפים אחרים יכולה לפתור זאת ולהקל על הגולש להמשיך לנווט באתר.

דבר חשוב נוסף שכדאי למנהלי אתרים לשים אליו לב הוא שבמידה ולא עשיתם זאת והורדתם-מחקתם את הדף מהשרת וגם אם תיקנתם-מחקתם את הקישור, עדיין מנועי החיפוש יפנו אל הדף הלא זמין הזה עד לסריקה הבאה של האתר ועדכון הקישורים.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון