10 דרכים איך להביא תנועה בחינם לאתר שלכם | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


10 דרכים איך להביא תנועה בחינם לאתר שלכם

שתף בפייסבוק


ככל שעובר הזמן ברור יותר ויותר איך להביא תנועה תנועה בחינם לאתר. ישנם כמה מדדים ברמת תכנון האתר וכמה מדדים ברמת שיווק האתר. המפתח הוא לענות על דרישות מדדים אלה, או לפחות על רובם, כדי להצליח להביא תנועה לאתר בחינם, ללא פרסום מודעות בתשלום. אביא כאן 10 מדדים או קריטריונים ששווה לבחון ולתכנן מראש שכן חלק מהמדדים הללו שזורים זה בזה:

1. בניית האתר בקוד תכנות נקי ואיכותי למיטוב מיקומו בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש

בין שאתם מתכוונים לבנות את האתר בעצמכם ובין שאתם מתכננים להסתמך על מתכנת, חשוב שהאתר העתידי ייבנה על בסיס קוד נקי, איכותי ועדכני שיהיה מקובל על התקנים המובילים לאתרים וכמובן על מנועי החיפוש. מדוע? אתר על כלל דפיו ייכלל טוב יותר במנועי החיפוש ודפיו יופיעו גבוה יותר אם יענה על הקריטריון הזה. כמובן שמיקום הדף בתוצאות מנועי החיפוש תלוי בדברים נוספים, אך זהו מדד חשוב לכל הדעות.

אתר שיופיע גבוה בתוצאות האורגניות - התוצאות הרגילות הלא-ממומנות בתשלום - יביא תנועת גולשים איכותית וממוקדת לאתר, ולכן חשוב לשים לב ודגש על הקריטריונים הללו, כמו קוד נקי, שישפיעו יחד על המיקום בתוצאות האורגניות.

2. בחירת רעיון לעסק ולאתר בנישה שפונה לפלח גדול של קהל

נישה היא מילת המפתח. בניית אתר סביב רעיון ממוקד בתחום מסוים שפונה לפלח גדול של קהל. נגיד, אם אתם כותבים בלוג בתחום האוכל, כיום, עדיךף להתמקד בנישות מסוימות בתחום, למשל, בישול מולקולרי, שהוא נישה בתחום הגדול והרחב של האוכל. מה שכן, כדאי לבדוק, וישנן דרכים, אם אכן בתחום הבישול המולקולרי יש ביקוש למידע מצד הקהל הרחב.

בחירת נישה מתוך תחום רחב, תאפשר לכם לשלוט גם במיקום התוצאות האורגניות ובמילות המפתח החשובות בתחום. כדאי לערוך סקר מילות מפתח באמצעות כלים שונים כמו כלי מילות המפתח של גוגל, כלי חינמי שיציג לכם כמה חיפושים נעשו בחודש על ביטויים שונים בנישה שבחרתם.

3. עיצוב האתר, נגישותו הכללית והתאמה לניידים

עיצוב בקווים נקיים, ברורים ופשוטים הוא הדבר שיאפשר לגולשים שלכם להישאר באתר ולעבור בין דפיו. עיצוב מקושקש מדי יגרום לגולש ללכת לאיבוד וגם לנטוש את האתר כבר בשלבים מוקדמים ולכן, עדיף עיצוב נקי ומסודר, לארגן ניווט קל בין דפי האתר, לדאוג להתמצאות קלה באתר למציאת תוכן כמו מנוע חיפוש פנימי ושאר רעיונות לנגישות מהירה וקלה.

גם עיצוב הדפים וחלוקת התוכן חשובה ואפשר לקרוא על כך מאמרים רבים שיסבירו לכם מה כדאי להציב בראש כל דף, מה להציב לאחר תחילת גלילת הדף וכיוצא באלה. כמובן, הכלל הברור הוא: מה שחשוב ביותר צריך להיות ממוקם כבר בראש הדף, מעל לקח שממנו מתחילה הגלילה. קחו בחשבון שקו תחילת גלילת הדף משתנה בין מסכי המכשירים השונים כמו לפטופים, מכשירים ניידים ועוד. מה שמוביל אותנו לתת סעיף של התאמת האתר למכשירים שונים ובעיקרם למכשירים ניידים.

אתרים רספונסיביים, אתרים שמזהים את המכשיר שממנו נכנסו לגלוש באתר ומשנים את מבניהם בהתאם ליצירת נגישות גבוהה יותר, הם המילה האחרונה כיום. בעיקר, צריך לשים דגש על אתרים מותאמים לסמארטפונים, שכן שיעור הגלישה מסמארטפונים עולה באופן משמעותי. לא כדאי להציג אתר לגולש מסמארטפון בגרסת המחשב של האתר, אחרת הנגישות תיפגע, למשל, הגולש יצטרך להגדיל ידנית את המסך כדי לקרוא את הטקסט וכדומה.

4. תכני האתר בהתאם לקהל היעד

זהו עוד קריטריון חשוב ביחס למיקום האתר ודפיו בתוצאות החיפוש האורגניות. בעבר, כשמנועי החיפוש לא היו מפותחים כמו היום, היו כותבים את התוכן עבור מנוע החיפוש. לפעמים הייתם נכנסים לאתר ומוצאים בו כל מיני תכנים מוזריםולא רלוונטיים לקורא כמו חזרה על ביטוי כמה פעמים או רצף של ביטויים בתוכן וכו'. את זה היועושים למען מנוע החיפוש כדי להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. ובכן, הדברים השתנו.

מנועי החיפוש התפתחו וקלטו את כל הטריקים והשטיקים הללו ושמו סוף לסיפור. כיום, התוכן חייב להיות ידידותי ורלוונטי לגולש ולא ספאם של מילות מפתח בתוכן. שימוש בטריקים הישנים יוביל להענשת האתר והסרתו ממנועי החיפוש. המטרה היא ליצור איכות עבור הגולש ושתוכן האתר ישמש את הגולש בצורה ראויה ולא ישמש רק לצורך מנוע החיפוש.

תוכן רלוונטי ועדכני, גם ישאיר את הגולש וגם יגרום לחלק מהגולשים לשתף את התוכן עם חברים (נגיע גם לזה) ברשתות החברתיות השונות.

בכתיבת התוכן והכנתו ראוי להתייחס לקהל היעד שלכם גם מבחינת הכמות. אם קהל היעד שלכם הוא ילדים, למשל, לא כדאי להעמיס יותר מדי טקסט ועדיף להיות תמציתי, למרות שכיום הדבר נכון גם לגבי קהל יעד מבוגר יותר.

כדי למקסם את התוכן שכתבתם עבור האתר מומלץ לצרף תמונה או תמונות להמחשת הרעיון שבתוכן הדף ולא להציב בדף בלוק אחד גדול של טקסט.

5. עדכון תוכן חדש

זהו עוד קרטריון, כמו הנ"ל, שתורם מאוד להבאת גולשים חוזרים וחדשים, הוא עדכון האתר בתוכן רלוונטי. תלוי באתר שלכם ובתחומו, גם עדכון האתר שלכם מפעם לפעם הוא חשוב. גם אם נדמה לכם שבתחומכם אין יותר מדי מה לעדכן מעבר למה שכבר קיים באתר, תמיד אפשר למצוא תוכן רלוונטי שירענן אותו, כמו הפניות לחדשות בתחום, המלצות שקיבלתם מלקוחות ומאמרים שכתבתם.

6. פעילות ברשתות החברתיות

הרבה אומרים לי שהם נמנעים מפעילות ברשתות החברתיות השונות כמו פייסבוק, טוויטר ואחרות. ובכן, אתר שיושב אי שם ברשת, לא יניע את עצמו ופעילות ברשתות החברתיות הן הדרך הטובה ביותר כיום לקדם את האתר שלכם בחינם ולהביא תנועת גולשים גדולה אל האתר. נציין שבישראל הרשת החברתית החזקה ביותר היא פייסבוק ואחריה טוויטר. למרבה הצער, ברשתות אחרות כמו גוגל פלוס, פינטרסט, טאמבלר ואחרות לא נותנים יותר מדי תשומת לב, וחבל.

לכל הפחות, חשוב להיות פעיל בפייסבוק ובטוויטר, אך כדי למקסם את קידום האתר שלכם מומלץ להיות פעיל במידה כזו או אחרת ברשתות האחרות. מדוע? משום הערך הקידומי שיש בהן בהופעת האתר שלכם בפוסטים ברשתות אלה. טקסט וקישור שיופיע בגוגל פלוס, למשל, לא יחפשו אותו לקהל גדול כמו שהוא ייחשף בפוסט בפייסבוק, אך צריך לזכור שמנועי החיפוש סורקים רשתות אלה גם כן ולכן נוכחות האתר שלכם חשובה גם שם.

באופן הכי בסיסי, מומלץ להקים דף עסקי בפייסבוק שיקשר לדפי האתר שלכם בפוסטים שונים וכן, קישור מהאתר שלכם לדף הפייסבוק כדי ליצור כמות עוקבים נכבדה שתיחשף שוב ושוב לכל פרסום שלכם ברשת. בדף הפייסבוק שלכם, ניתן להזמין חברים בחינם לעשות לכם לייק ולעקוב וכך להגדיל את נפח העוקבים שלכם ומכאן כנגזרת, את נפח התנועה לאתר שלכם.

כטיפ חשוב לפעילותכם בדף הפייסבוק, חשוב שכל פוסט שתכתבו יהיה תמציתי ומעניין, עם קישור שקורא להיכנס לאתר או לדף מסוים באתר שלכם ותמונה רלוונטית מצורפת. לפוסט עם תמונה יש ביצועים טובים יותר מבחינת חשיפה מאשר לגוש טקסט.

7. מפה לאוזן של הרשתות החברתיות

אחד הכלים החשובים ביותר שאמורים להופיע באתר שלכם הוא כפתורי שיתוף הרשתות החברתיות. כפתורי השיתוף חייבים להופיע בצורה בולטת ובכל דף באתר שלכם. כך, גולש שימצא את התוכן או השירות שלכם מעניין, ישתף באמצעות כפתורים אלה את חבריו ברשתות החברתיות ובקלות, ויביא גולשים חדשים לאתר שלכם.

8. הגרסא החדשה של החלפת קישורים - כתבות שיווקיות

כאמור, מנועי החיפוש כבר לא מחבקים ממש את כל הטריקים לקידום אורגני של אתר, ובכללם, החלפת קישורים. החלפת קישורים היתה נהוגה בעבר לצרכי קידום אך שיטה זו אינה מקובלת על מנועי החיפוש. אם ראיתם בדפים צביר קישורים לאתרים שונים בסוף הדף או בצידו, זה נחשב כיום ללא חוקי ועלול לפגוע באתר שלכם מבחינת קידומו.

כיום, השיטה הטובה ביותר היא לכתוב מאמר רלוונטי לאתר שלכם ולפרסם באתר אחר, מומלץ שיהיה רלוונטי לתחום שלכם, עם קישור אחד או שניים, לכל היותר, בגוף המאמר או הכתבה. כתבות איכותיות ומקוריות, דגש על מקוריות, ייתנו לכם יותר קרדיט במנועי החיפוש. חשוב מאוד שלא תפרסמו את אותה הכתבה או אותו המאמר באתרים שונים. מנועי החיפוש לא אוהבים זאת כלל.

מבחינת הכתיבה, חשוב שהמאמר או הכתבה ייכתבו עבור הגולש ולא עבור מנוע החיפוש. אין להכביר את השימוש במונחי חיפוש בגוף המאמר. תכתבו את המאמר ודמיינו שאתם אלו שצריכים לקרוא אותו ולקבל ממנו מידע.

9. פרסום האתר באתרים חינם באתרים המיועדים לעסקים

חשוב להדגיש כאן שיש לברור, על פי שיקול דעת, את האתרים הללו. ישנם אתרים כמו אינדקסים שמפרסמים את הקישור לאתר שלכם, מה שנקרא כיום "חוות קישורים", אלה פחות מומלצים. רצוי למצוא את האתרים הטובים שיכולים להעלות את הדירוג שלכם במנועי החיפוש ושמאפשרים להכניס תוכן סביר סביב הקישור שלכם, כך שייראה ויהיה כמו תוכן אמיתי לכל דבר.

10. מה לא לעשות כדי להביא גולשים בחינם

בסעיף זה רציתי לציין מה לא כדאי לעשות כדי להביא "גולשים" לאתר שלכם, כמו למשל, לקנות מבקרים באתר בחבילה כמו שאתרים שונים מציעים או להפעיל כל מיני שירותים אוטומטיים להבאת מבקרים לאתר. רוב רובם של שרותים אלה בעייתיים מאוד ורובם מביאים תנועה לא איכותית של גולשים, לא ממוקדת, ובטח שלא אהובה על ידי מנועי החיפוש כמקור תנועה.

מאוד קל ליפול לזה, שכן מובטחים לכם מאות או אלפי גולשים ביום לאתר שלכם ויש כאלה שכותבים שזה בטוח במאה אחוזים, לא הייתי סומך על זה כלל. בדרך כלל מדובר בתנועת גולשים ממקור שיכול לפגוע במיקומי האתר שלכם או סתם בוטים אוטומטיים.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון