בדיקת תוקף דומיין | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


בדיקת תוקף דומיין

שתף בפייסבוק


אם אתם בעלי דומיין (כתובת אתר) בוודאי תרצו לבדוק מפעם לפעם אם הדומיין פג או אם הדומיין עדיין בתוקף או שמא נדרש חידוש. לרוב, תקבלו התראה במייל שתוקף הדומיין עומד לפוג ויש לחדשו. התראה זו תתקבל כחודש - חודשיים לפני שהדומיין יפוג.

צריך לזכור כי כאשר תוקף דומיין פג, אין אפשרות לחדש אותו ויש לקנות ולרשום אותו שוב. כדי להימנע מהתהליך מומלץ לחדש אותו לפני תאריך פקיעתו ולי שיכול, לחדש אותו לתקופה ארוכה של יותר משנה, כדי להיות בראש שקט.

בדיקת תוקף דומיין ניתן לעשות דרך האתר המקיף Whois המאפשר מתן מידע נרחב על דומיינים כללים כמו com ואחרים. לאחר הכנסת כתובת הדומיין בתיבה ולחיצה על הכפתור הסמוך, תקבלו את כל המידע על הדומיין ובין היתר על תוקף הדומיין בסעיף:  Expiration Date או Validity Date. עבור דומיינים ישראליים כמו co.il ניתן למצוא מידע בצורה נוחה דרך אתר איגוד האינטרנט הישראלי בכתובת שכאן.

לאחרונה, קיבלתי מספר מיילים המתריעים על חידוש דומיין שעומד לפוג בקרוב, אך בבדיקה באתרים הרשמיים הנ"ל נראה שיש לדומיין עוד שנה לפחות. שימו לב, שלא ליפול קורבן לכל מיני הונאות ברשת או במייל בפרט ולבדוק אם אכן יש לחדש את הדומיין, ולחדש אותו אצל הגורמים הרשמיים או אצל מי שבאמת קניתם אצלו את הדומיין.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון