כתיבה בעברית מימין לשמאל בהודעת דואל בתוכנת מוזילה טנדרבירד | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


כתיבה בעברית מימין לשמאל בהודעת דואל בתוכנת מוזילה טנדרבירד

שתף בפייסבוק


אם החלטתם להשתמש בתוכנת Mozilla Thunderbird כתוכנת הדואר האלקטרוני שלכם, בהחלט תהנו מחוויה של ניהול דואר אלקטרוני בצורה יעילה, מהירה הכוללת גם ניהול אנשי קשר, יומן ולוח משימות בכפיפה אחת, כשלרשותכם מאות תוספים (Add-ons) לשיפור העבודה ותוספים לשינוי המראה (Themes) בתוכנה לנוחותכם.

הבעיה היחידה שאתם עלולים להיתקל בה היא כיוון הכתיבה בעברית. אם התקנתם את הגרסא האנגלית שבה הממשק כולו בשפה האנגלית, תראו שבפתיחת הודעת מייל חדשה או מענה למייל קיים, לשכתכתבו בעברית, לא תהיה אפשרות להגדיר את כיוון הכתיבה מימין לשמאל מה שיגרור בעיות בכתיבה כמו משפט שמסתיים בנקודה שהנקודה ממוקמת בתחילת המשפט.

בעיה (פתירה, מיד נסביר) זו נוסעת מכיוון כתיבה בברירת מחדל משמאל לימין. גם כשתנסו למצוא את כפתורי כיוון הכתיבה, הם לא יהיו בנמצא.

שני פתרונות:

האחד, להתקין את תוכנת ת'נדרבירד בגרסא העברית. המשמעות היא שכל הממשק יהיה בעברית. אישית, אני לא אוהב ממשקי תוכנה בעברית.

השני, התקנת תוסף (Add-on) בשם: BiDi Mail UI שיעשה לכם סדר בכל הבלגן הזה. את התוסף ניתן למצוא אותו בקלות דרך חלון התוספים שבתפריט Tools - Add-ons בחיפוש התוספים ולהתקין אותו בלחיצה קטנה. יתכן שתצטרכו להפעיל מחדש את תוכנת טאנדרבירד כדי להחיל את התוסף.

כפתורי כיוון כתיבה עברית מימין לשמאל ולהיפך

לאחר התקנת התוסף, כשתפתחו הודעה חדשה, תוכלו להינות מהכפתורים המיוחלים של כיוון הכתיבה: מימין לשמאל ומשמאל לימין וכתיבת העברית, גם בשילוב אנגלית, במשפטים תעבוד כמו שצריך.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון