הכירו: טכנולוגיית Qi – הטענה אלחוטית | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


הכירו: טכנולוגיית Qi – הטענה אלחוטית

שתף בפייסבוק


Qi או צ'י (מסינית) היא טכנולוגיית הטענה או טעינה של מכשירים בצורה אלחוטית ללא צורך בכבל, כאשר מכשיר מונח ללא חיבור קווי על תחנת הטענה ומבצע טעינה.

Qi היא לא טכנולוגיה חדשה. למעשה, הושקה כבר ב-2008, אך רק ב-2016 היא אומצה על ידי ענקיות הטלפונים החכמים, הסמארטפונים, שהשיקו טלפונים המאפשרים טעינה אלחוטית ללא כבל על ידי הנחת המכשיר על בסיס טעינה – Wireless Charging – ממרחק של כ-4 ס"מ.

כיום רוב הסמארטפונים והטאבלטים החדשים תומכים בהטענה אלחוטית שעושה את החיים לבעלי המכשיר קלים יותר. כבר לא צריך להתרוצץ ולחפש מטען, לחבר בכבל ולהטעין אלא רק להניח את המכשיר בגבו על בסיס הטעינה. לכן, אם אתם רוכשים סמארטפון חדש, מומלץ לבדוק אם האופציה הזאת של טעינה אלחוטית (Wireless Charging) היא חלק מהמפרט הטכני שלו.

מטען Qi אלחוטי Wireless Charger

טכנולוגיה ה-Qi מתפתחת כל הזמן וניתן למצוא חידושים שחלקם נכנסו לשוק וחלקם בעתיד כמו שולחן רגיל לבית או לבית קפה שמשמש כמקור טעינה כשמניחים את הסמארטפון עליו ועוד. אנחנו כמובן, נחכה לשלב שהטעינה תהיה כבר בלתי אמצעית ולא תדרוש התקן, מכשיר או חפץ כלשהו. גם לשם טכנולוגיית הטענת הסמארטפונים תגיע.

ניתן לרכוש מטען אלחוטי לסמארטפון כבר כמעט בכל חנות ובוודאי שבכל חנות אונליין, איביי, אמאזון וכו' (חפשו Qi Charger או Wireless Qi Charger). המחירים משתנים אך אינם גבוהים. רצוי לוודא שהמטען האלחוטי תואם את המכשיר שברשותכם ועדיף לקנות את המטען האלחוטי של יצרן המכשיר שלכם.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון