כמה פיצולים Pass יש בתהליך איחוי דיסק? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


כמה פיצולים Pass יש בתהליך איחוי דיסק?

שתף בפייסבוק


אם המחשב שלכם עובד לאט או מגיב באיטיות עד נתקע בפעולות פשוטות, אתם נדרשים לבצע פעולות שונות לשיפור ביצועי המחשב. בין יתר הפעולות כמו מחיקת עוגיות (Cookies) מדפדפנים, מחיקת אימיילים מיותרים וקבצים שצברתם על המחשב, פעולות איחוי דיסק קשיח היא אחת הפעולות שתיטיב מאוד עם המחשב שלכם וביצועיו.

קצת על איחוי דיסק Defragment

איחוי דיסק כונן המחשב שלכם, עליו נשמרים כל הקבצים, היא פעולה חשובה לשיפור ביצועי המחשב. בזמן עבודה על המחשב, אתם מוחקים ומקליטים קבצים חדשים וישנים שנמצאים במיקומים שונים בכונן. ואז נוצר "בלגאן". חלק מהקבצים של תוכנה מסוימת או קבצי המערכת נמצאים במיקום מסוים בעוד אחרים נמצאים במיקום אחר, מה שגורם לקורא הדיסק לחפש ולקרוא אותם באיטיות. 

איחוי דיסק קשיח מסדר את הקבצים על דיסק המחשב מחדש כך שלקורא הדיסק יתאפשר לקרוא ולמצוא את הקבצים הרלוונטיים לפעולה שביקשתם בצורה מהירה יותר.

לרוב, וינדוס בברירת המחדל, מבצע איחוי דיסק בצורה מתוזמנת, אך לא תמיד זה מספיק. בשלב מסוים, ביצועי המחשב ילכו ויירדו. לכן, ניתן לבצע איחוי דיסק ידני. רק צריך לפנות לכך זמן שבו אתם לא מתכוונים לעבוד על המחשב. זמן האיחוי יכול להתארך גם מספר שעות, תלוי בגודל הדיסק של המחשב שלכם.

איחוי דיסק

איך מבצעים איחוי דיסק ידני?

1. היכנסו למחשב שלי My Computer

2. בחלון שייפתח יופיעו הכוננים (דיסקים) של המחשב.

3. לחצו עם לחצו ימני בעכבר על הכונן שאותו אתם רוצים לאחות ובחרו בלשנות כלים (Tools)

4. מבין האפשרויות בחרו שיפור ביצועים ואיחוי כונן (Optimize and defragment drive)

5. בחלון שייפתח לחצו על כפתור אופטימיזציה (Optimize).

6. בשלב הזה המחשב יתחיל לאבחן ולאחות את הדיסק הקשיח.

7. חכו עד לסיום התהליך שבו יופיע OK בשורת הסטטוס.

ועכשיו חזרה לשאלה לשמה התכנסנו בפוסט זה:

כמה פיצולים (Pass) יש בתהליך איחוי דיסק קשיח?

במהלך תהליך האיחוי תראו בעמודת הסטטוס את הפיצולים ומספרם העולה. pass1, pass2 וכדומה. נכון שזה ייראה כמו אינסוף (אין צורך לשבת ולחכות ליד המחשב) אבל התהליך יסתיים בשלב מסוים. כמה זמן? תלוי בגודל הדיסק שלכם, המעבד שלכם ודגם הכונן.

מספר הפיצולים שיופיע יכול לנוע בין 1-2 פיצולים, כלומר אחרי 1 או 2 פיצולים האיחוי יסתיים ועד 40 פיצולים. לכן, צריך סבלנות והבנה שאיחוי הדיסק הקשיח יכול לקחת גם כמה שעות.

מה שבטוח, בסיום תהליך האיחוי (שיופיע OK בסטטוס) המחשב שלכם יפעל ויגיב יותר מהר.

 

 




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון