הטמעת פונט (גופן) רשת באתר - למה לשים לב? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


הטמעת פונט (גופן) רשת באתר - למה לשים לב?

שתף בפייסבוק


פונט (גופן) רשת הוא פונט מיוחד המורכב על גבי הטקסט הקיים תוך שימוש ב-css. ישנם גופני רשת בסיסיים שדפדפנים תומכים באופן מובנה כמו Arial, Tahoma ועוד. הטמעה של גופן רשת חיצוני, שאיננו מובנה, היא בעלת משמעויות לכאן ולכאן באתרך.

לכן, חשוב לעמוד על מספר דגשים כשאתם מתכוונים להטמיע את הפונט החיצוני, הלא מובנה, באתרכם:

1. חוקיות הפונט: חשוב לבדוק מהם תנאי השימוש בפונט. יש פונטים חינמיים, יש פונטים בתשלום וכו'.

2. תקינות הפונט: ישנם גופנים שבחלקם הם תקולים. המשמעות היא שלעתים אותיות לא תופענה, לעתים האות תופיע בצורה מעוותת ולא אסתטית וכו'. לכן, חשבו לבדוק את תקינות הפונט בכלל התווים ולקרוא המלצות של אחרים שהשתמשו בו. כמו כן, כדאי לבדוק שהוא תומך עברית, אנגלית ומספרים גם יחד ללא כל בעיה. יש לבדוק אותו גם במצבים בסיסיים כמו הפונט במצב נטוי ומודגש ובגדלים שונים.

3. קריאות: לא כל פונט מתאים לאתרים. נגישות הגולש חשובה ותצורת פונט מורכבת מדי עלולה לעייף את הגולשים שלכם ואתם עלולים לפספס את הלקוח או המטרה של האתר. יש לשקול להשתמש בפונט, למשל, במסגרת העיצוב הכללית של הדף, כותרות וכו', ובטקסטים ארוכים להשתמש בפונט ידידותי יותר. קריאה של טקסטים ארוכים בפונט מעוצב מדי תהיה קשה ומעייפת לגולש.

4. מתקשר גם לסעיף 2: תמיכה בכל הדפדפנים. יש לוודא שהפונט תומך כראוי ומוצג כראוי בכל הדפדנים המובילים, כך שלא יווצר מצב שבדפדפן אחד רואים את הפונט ובאחר גולש יראה פונט ברירת מחדל של הדפדפן, כמו שמוגדר אצלו.

5. בחירת הפונט המתאים: כמובן, אם הולכים על פונט חיצוני, לא מובנה, יש לעשות בחירה מושכלת, שכן הפונט ישקף את האווירה של העסק שלכם (פונט רשמי, פונט משוחרר יותר וכו'). בחירת פונט לא מתאים עלולה להציג את העסק שלכם בצורה לא נכונה ולהעביר מסר שגוי לגולש או ללקוח הפוטנציאלי. בבחירת פונט כדאי מאוד להיוועץ עם מעצב גרפי או מעצב אתרים.

בשורה התחתונה, אם אתם מתכוונים להטמיע ולהשתמש בפונט רשת, יש להשקיע מחשבה רבה בעניין לפני השימוש. מחשבה נכונה יכולה להציג תוצאה טובה מאוד.

בהצלחה.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון