איך למצוא את נתיב קובץ בשרת באמצעות PHP? | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


איך למצוא את נתיב קובץ בשרת באמצעות PHP?

שתף בפייסבוק


נתיב קובץ בשרת מאפשר לנו לבצע פעולות או פקודות תכנות על קבצים מוגדרים בשרת. לעתים, נדרש מאיתנו הנתיב המלא של הקובץ בשרת, הנתיב האמיתי שאינו נתיב הקובץ לפי דומיין. למשל:

נתיב דומיין: http://www.pagers-design.com/dir/file.html

נתיב הקובץ הנ"ל בשרת יכול להראות כך:
var/cfroot/home/content/962/html/maindir/dir/file.html (מבנה של נתיב בשרתי אחסון
linux/unix)
או למשל:
D:\Domains\fdomain.net\httpdocs/dir/file.html (מבנה של נתיב בשרתי אחסון
windows)
או מבנים נוספים אחרים דומים.

כדי למצוא נתיב מלא של קובץ בשרת ניתן ליצור מסמך כתבן (notepad) או לפתוח מסמך בעורך הקוד שלכם ולשמור אותו בשם עם סיומת php, לדוגמא: findpath.php . בתוך הקובץ יש לשנות את שם הקובץ אותו מחפשים (בדוגמא זאת page.php) ולהדביק את הקוד הבא:

<?php
$dir = dirname(__FILE__);
echo "<p>Full path to 1.php file in this dir: " . $dir . "/page.php" . "</p>";
?>

לשמור ולהעלות את הקובץ לתיקיית השורש (Root) בשרת. את הקובץ יש להציג בדפדפן שלכם ע"י הקלדת הדומיין ושם הקובץ, למשל: www.mydomain.com/findpath.php . בשלב זה תקבלו את הנתיב האמיתי לקבצים בשרת.

דרך נוספת, פשוטה יותר היא להעלות את נתוני השרת ולגלול למטה ברשימה אל המקום המציין את הנתיב. זאת ניתן לעשות ע"י יצירת קובץ כתבן ושמירה שלו בשם עם סיומת php לדוגמא: info.php והעתקת הקוד הבא לתוכו:

<?php
phpinfo();
?>

את הקובץ יש לשמור ולהעלות לתיקיית השורש (Root) בשרת, לפתוח דפדפן ולהקליד את הכתובת אליו לפי הדומיין, לדוגמא: www.mydomain.com/info.php . אז תקבלו את כל המידע על תפקודי השרת השונים ובגלילה למטה, תוכלו למצוא את הנתיב ברשומות השונות שבטבלאות.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון