למה לשלם? פרסום אתרים ועסקים חינם | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


למה לשלם? פרסום אתרים ועסקים חינם

שתף בפייסבוק


יש באינטרנט יותר אפשרויות לפרסום חינם מאשר בתשלום. נשמע מוזר, תתפלאו.

האינטרנט עמוס באפשרויות לפרסום חינם, כמו אתרי אינדקסים בחינם, פורטלים חינם, פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד. עסקים רבים מבינים שפרסום בתשלום הוא אפשרות פחות נוחה עבורם בעיקר מטעמי תקציב. לכן, נביא לכם דוגמאות איך ניתן לנצל את הרשת כדי להשיג פרסום חינם וחשיפת גולשים לאתרכם ולעסק שלכם.

אינדקסים חינם - כמעט בכל האתרים הגדולים, הבינוניים והקטנים יוצג אינדקס אתרים חינם. מדוע? אינדקס חינם מושך גולשים. אם זה חינם, אז למה לא להיכנס לאותו אתר ולהירשם. בדגש על להיכנס - כניסה, הכנס גולש לאתר - חשיפת הגולש לתוכן האתר. זהו האינטרס העומד מאחורי כל אתר המציג אפשרויות חינם. יותר גולשים, יותר חשיפה לתכנים.
באינדקסים חינם תוכלו למצוא בצורה קלה את דרככם להוספת העסק שלכם. לעתים, על אף שכתוב חינם, ישכנעו אתכם לפרסם בתשלום באינדקס או באתר בכלל כדי לקבל חשיפה גדולה יותר, אז פעלו לפי שיקול דעתכם ותקציבכם.

פורומים - פרסום מודעות בפורומים היא תמיד חינם. השתתפות בפורום רלוונטי לתחומכם בצורה רצינית, כאשר לכל הודעה מלווה חתימה עם תיאור תפקידכם וקישור לאתרכם תשרת אתכם נאמנה ובצורה ממוקדת יותר. למשל, אם אתה רופא, תוכל לגלוש ולייעץ לאנשים ו"על הדרך" להפנות אותם בחתימת ההודעה לאתרך, מבלי לציין זאת בתוכן ההודעה. ככל שתהיה משתתף רציני ותכתוב תכנים אמיתיים, כך יתעניינו בך יותר ואחוז מסוים גם יבקר באתרך כדי ללמוד עליך יותר.

בלוגים - עוד דרך טובה לחשוף את העסק שלך. בניגוד לאתר, שבד"כ הוא "נייח" בתכניו ודי שבלוני, בלוג מאפשר להרחיב ולהסביר בפני הקוראים את תחום העיסוק שלך בצורה חופשית, ותלוי במבנה הבלוג, עם תגובות של גולשים למה שכתבת. כמובן, שבלוג חייב תחזוקה שוטפת. בלוג לא פעיל שההודעה האחרונה בו נכתבה לפני חודשים, ייראה לגולש כלא עדכני ולכן הוא לא ימצא בו עניין. אך בלוג שמעודכן דרך קבע, יצבור יותר ויותר מתעניינים שייכנסו ויחפשו עדכונים ומידע חדש בתחום.

רשתות חברתיות - כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדין ועוד הן מצע נרחב לפעילות פרסום עסקית חינם. פייסבוק למשל מאפשר פתיחת דפים עסקיים וצבירת אנשי קשר ע"י לייקים. כל לייק הוא למעשה "נרשם" לרשימת תפוצה, כך שאותו "נרשם" ייחשף לתכנים שתעדכנו בדף בהמשך.

יש עוד דרכים רבות נוספות לפרסם חינם, צריך פשוט לסייר ולחפש. בסופו של דבר, המגמה תגדל ככל שבעלי אתרים יבינו שכדי ליצור חשיפה גדולה יותר, צריך להציע משהו חינם באתר. יהיו כאלה שיציעו מבצעים והנחות, והיו כאלה שיציעו שרותים חינם באתרים - כמו פרסום חינם.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון