תוכנה לא נפתחת אחרי התקנת גרסת Windows חדשה | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


תוכנה לא נפתחת אחרי התקנת גרסת Windows חדשה

שתף בפייסבוק


ישנם מקרים שונים של בעיה בפתיחת תוכנות ישנות. מקרה ספציפי שנעסוק בו הוא תוכנה או תוכנות שלא נפתחות או עולות אחרי התקנת גרסת Windows (חלונות) חדשה.

המונח Compatibility (תאימות) הוא הפתרון לבעיה זו. תוכנות שנוצרו והותאמו לגרסאות Windows ישנות או קודמות אינן עונות תמיד על המפרט הטכני הנדרש בהפעלתן במסגרת גרסת Windows חדשה. דבר זה עלול נקרא לזה, לבאס, כי עלות התוכנות לא מבוטלת ויציאת תוכנה מכלל שימוש היא הפסד של כלי עבודה, לעתים שימושי פחות ולרוב שימושי יותר.

אחד הפתרונות שעובדים כמעט תמיד הוא להגדיר את תאימות התוכנה לגרסת הWindows החדשה. מדובר בפעולה פשוטה ומהירה שתעלה לכם חיוך לאחר שהתוכנה תיפתח מחדש ותוכלו לעבוד בה שוב.

חלון הגדרת תאימות תוכנה ישנה

איך עושים זאת? כך:

1. פתחו את תפריט 'התחל'.

2. לחצו על All Programs ולחצו על תיקיית התוכנה שלה אנו רוצים להגדיר תאימות.

3. ברשימה זו, אתרו את האייקון הפותח את התוכנה (אך אל תלחצו עליו).

4. עמדו עם הסמן של העכבר על אייקון התוכנה ולחצו לחצן ימני.

5. בחרו מהתפריט שנפתח "מאפיינים" (Proprties).

6. בחלון שייפתח בחרו בלשונית "תאימות" (Compatibility).

7. באפשרות "מצב תאימות" (Compatibility Mode) סמנו V באפשרות Run this program in compatibility mode for (הרץ תוכנה זו בתאימות עבור) ובחרו מהתפריט הנפתח גרסת Windows ישנה יותר מהנוכחית המותקנת על מחשבכם, בד"כ גרסא אחת אחורה או הגרסא הקודמת שהיתה לכם ושבמסגרתה התוכנה כן נפתחה.

8. אשרו, ונסו לפתוח את התוכנה מחדש.

התוכנה אמורה להיפתח ברוב המקרים. במקרה שהתוכנה עדיין לא נפתחת יש לנסות שוב אך הפעם כשהמחשב מנותק מהאינטרנט (חיבור קווי או Wi-fi).

בהצלחה.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון