קיצור כתובת אתר / קיצור כתובות | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


קיצור כתובת אתר / קיצור כתובות

שתף בפייסבוק


רוצים לשתף כתובת דף בפייסבוק, טוויטר, בפורומים וברשתות השונות אך כתובת הדף ארוכה ומסורבלת? יש לכך פתרון - קיצור כתובת אתר או קיצור כתובות.

קיצור כתובת של אתר או דף הוא למעשה הסבה של הכתובת האמיתית של אותו אתר או דף לכתובת קצרה ונוחה לשימוש ונגישה. למשל, אם אנחנו רוצים להגיש כתובת דף ארוכה בטוויטר, יש לנו בעיה, שכן כל ציוץ בטוויטר מוגבל ל-140 תווים. עכשיו נסתכל על הכתובת הארוכה שלנו ונבין שרק היא מתוך 140 התווים האפשריים יכולה להגיע לעשרות תווים ולחסום לנו את האפשרות להוסיף תיאור לקישור.

קיצור כתובות אתרים או דפים נעשה דרך אתרים המיועדים לכך ובחינם. באמצעות הזנה של כתובת האתר או הדף השלמים, נקבל כתובת קצרה ונוחה לצורך השיתוף או לכל צורך אחר. דוגמא לתוצר של כתובת מקוצרת: http://goo.gl/jlIVr עבור הכתובת המלאה: http://www.games4play.co.il . הרכב הכתובת המקוצרת יהיה לפי האתר שבו המרנו את הכתובת המלאה ותוספת של לוכסן ומספר אותיות ומספרים.

נכון. החיסרון הוא שהגולשים, לה מוצגת הכתובת המקוצרת, לא יכולים לקבל אינדיקציה לאן הקישור מוביל, אלא אם כן, כאמור לעיל, נכתוב ליד הקישור תיאור ולאן הוא מוביל. דבר זה מומלץ, כי גולש שלא יידע לאן הכתובת מובילה לא ימהר ללחוץ על הקישור, גם כך הקישור הזה נראה קצת ...

אתרים הנותנים את שירות קיצור כתובת אתר או קיצור כתובת דף ניתן למצוא בלי סוף. ניתן לקבל את השירות בחינם וללא הרשמה או פתיחת חשבון, אך מצד שני כדאי להירשם באותו אתר, שכן כך הוא יציג לכם סטטיסטיקות, כמה לחצו על הקישור שלכם.

הבולטים ביניהם:
Google URL Shortener - שירות חינם של גוגל המאפשר קיצור כתובות במסגרת חשבון גוגל.
ShortURL.com - אתר קיצור כתובות חינם, עם אפשרות הרשמה לקבלת סטטיסטיקות.
bitly - אחד האהובים על משתמשי הטוויטר, מאפשר התחברות לשירות דרך חשבון פייסבוק או טוויטר.
Tiny URL - גם כאן, אפשרות חינם ואפשרות להרשמה שירות לקבלת סטטיסטיקות לקישורים.

לגבי סרטוני יוטיוב, קישורים מקוצרים כבר קיימים אוטומטית לאחר העלאת סרטון, דרך כפתור "שתף", שם תמצאו קיצור כתובת לסרטון שלכם.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון