למה לא פלאש? (אולי רק קצת) | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


למה לא פלאש? (אולי רק קצת)

שתף בפייסבוק


עד לפני מספר שנים בודדות, אתרי פלאש היו להיט ברשת. היית נכנס לאתר והאתר היה מתחיל להבהב, תפריטים היו עפים מכל עבר ובלחיצת כפתורים טקסטים היו מבצבצים באפקטים שונים. זה אכן היה נפלא. אבל... בחלוף הזמן, כמעט באחת נעלמו אתרי הפלאש המלאים וכיום, כמעט שאינם קיימים. מדוע?

ובכן, מנועי החיפוש השונים הכתיבו מציאות אחרת. מציאות בה טקסטים במסגרת פלאש ובכלל תכנים לא אונדקסו במנועי החיפוש. לאתרי פלאש לא היה ניתן לבצע אופטימיזציה משום שהטקסט שלהם לא "חי" (טקסט שניתן לסמנו, להעתיקו ולהדביקו, למשל). וכך, מנועי החיפוש התעלמו וכמעט שלא נתנו מקום להשרדותם של אתרי פלאש.

כיום, אתרי אינטרנט נבנים בשפות הרווחות המאפשרות אופטימיזציה וקידום אתר במנועי החיפוש, כמו html, javascript, שפות צד שרת כמו php ו-asp. מעבר לזה לא תמצאו כמעט אתרי פלאש.

אז מה כן? אפשר להשתמש בפלאש עבור אלמנטים בודדים באתר, לרוב עבור באנרים (רצועות אנימציה) המוצבות בצורה ספורדית בדף כדי לתת לו קצת אופי ותנועה. את השימוש בפלאש תמצאו בעיקר בפרסומות, ולכן (עדיין) אין תחליף.

אז כדי להימנע מאתר שלא ניתן לקדם אותו, מומלץ כמה שפחות להשתמש באלמנטים של פלאש בדף.

אגב, אם אנחנו מדברים על שינויים בחלוף הזמן, כדאי גם לשים לב שפלאש לא נתמך בפלטפורמות של Apple כמו Iphone ו-Ipad כך שלא תרצו להציג עבור גולשי פלטפורמות אלה דף עם חלקים שאינם מוצגים כלל.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון