מה עושים עם הערת יתכן שאתר זה נפרץ או אתר זה עלול להזיק למחשב שלך ליד תוצאת החיפוש של האתר | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


מה עושים עם הערת יתכן שאתר זה נפרץ או אתר זה עלול להזיק למחשב שלך ליד תוצאת החיפוש של האתר

שתף בפייסבוק


ישנן שתי הערות שגוגל עלול להציב על תוצאות חיפוש של האתר שלכם וממש לא הייתם רוצים לראות אותן שם.

'ייתכן שאתר זה נפרץ' ו'אתר זה עלול להזיק למחשב שלך'. ההערות הללו ליד תוצאות החיפוש יכולות להיות לא פחות מקטלניות עבור האתר שלכם, הן מבחינת כמות התנועה לאתר שלכם, שכן עם קבלת הערה כזאת ליד תוצאת החיפוש, גולשים יימנעו מלהיכנס לאתר וכן, משום שההערות האלה מעידות על בעיית אבטחה באתר שלכם שיכולה למנוע הצגה של דפים ו להפנות גולשים לדפים שאינם פרי יצירתכם.

ההערה הראשונה 'יתכן שאתר זה נפרץ' יכולה להעיד לרוב על פריצה לשרת האחסון שלכם ושתילת דפים וכתובות אתר שלא אתם הוספתם או יצרתם. יש בכך סכנה ממשית שכשתפתחו את הדפים האלה תידבקו ברוגלה, וירוס או כל דבר אחר שמסתובב ברשת. במקרה כזה, יש לנקות את הקבצים וקטעי הקוד שלא אתם שתלתם בכל האתר בצורה יסודית. ניתן גם לטעון לשרת קובץ נקי של האתר שהיה לכם מהגיבוי האחרון.

ההערה השניה 'אתר זה עלול להזיק למחשב שלך' תופיע כאשר הסורקים של גוגל מצאו באופן ממשי בעית אבטחה שהם זיהו כמו רוגלה או וירוס מושתל בדף וכדומה. במקרה כזה, יש לפנות לחברת האחסון ולבקש מהם לסרוק את האחסון ולטפל בבעיה. גם כאן יהיה צורך לאחזר מגיבוי את האתר, כך שיופיעו קבצים נקיים בשרת.

אחרי שניקיתם את שרת או חבילת האחסון שלכם מהקבצים הבעיתיים, ניתן להיכנס לכלי מנהלי אתרים של גוגל ושם דרך האפשרות 'בעיות אבטחה' תוכלו לסמן את הבעיות ולהודיע כי הן נפתרו וכן לפרט כיצד פתרתם אותן. לאחר הגשת בקשה, אם הכל כשורה, בדרך כלל, די מהר (יום-יומיים) כבר לא תראו את ההערות האלה תחת תוצאות החיפוש. מומלץ גם להגיש מפת אתר (Sitemap) חדש לסריקת האתר.

בהצלחה.




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון