איך להפוך מדפסת רגילה למדפסת אלחוטית | הבלוג הטכני של סטודיו פייג'רס דיזיין   


איך להפוך מדפסת רגילה למדפסת אלחוטית

שתף בפייסבוק


כל התהליך הזה של לקחת את הלפטופ, לחבר אותו ב-USB למדפסת הפשוטה והרגילה שלנו בכל פעם שרוצים להדפיס משהו יכול להיות מייגע. בעידן העצלנות הנוכחי, תהליך זה הוא יותר מדי עבור חלקנו וגוזל דקות יקרות בעבודה.

מדפסת אלחוטית חדשה היא פתרון מצוין לעצלנים שבינינו. פשוט מדפסים מרחוק כל מה שצריכים ואחר כך ניגשים למדפסת לקחת את הדפים. אוקי, יכול להיות שזה לא פותר את בעיית העצלנות. אניווי, הפתרון הראשון הוא להחליף את המדפסת החוטית שלנו במדפסת אלחוטית ולהינות משליחת הדפסות מרחוק.

שרת מדפסות Wireless Printer Server

מדפסת אלחוטית חדשה זו חתיכת הוצאה שלא כולנו רוצים להוציא. אז המח ה- הכניסו פה לאום כלשהו - המציא לנו פטנט שנקרא שרת מדפסת (wireless printer server). שרת מדפסות הוא התקן חיצוני למדפסת בעלות ממוצעת של כ-100 ש"ח שמתחבר למדפסת הרגילה שלנו בחיבור USB סטנדרטי ומאפשר לכל מחשב בעל גישה מוגדרת מראש להשלוח הדפסות אל המדפסת הרגילה בצורה אלחוטית.

שרת מדפסת

לכל שרת מדפסת יש את המפרט הטכני שלו, אבל בגדול רובם עובדים על אותו עקרון והגדרות פשוטות שיאפשרו לנו להדפיס מרחוק. אם החלטתם על קניית שרת מדפסת עבור המדפסת הרגילה שלכם, רק וודאו שיש להתקן שרת כניסת USB לחיבור המדפסת בקלות (אלא אם כן יש לכם כבל יציאה שונה מהמדפסת שדורש מתאם מתאים).

חיבור המדפסת דרך הראוטר האלחוטי

אם גם שרת מדפסות הוא הוצאה שאתם לא חפצים בה, אפשר לעשות זאת גם בחינם. למעשה, תוכלו להפוך את ראוטר האינטרנט שלכם לשרת מדפסת ולהשתמש ברשת הפנימית לאיתור המדפסת מהמחשב ולהשתמש בה להדפסות.

לשם כך, הראוטר והמדפסת צריכים להיות, פיסית, קרובים זה לזה ומחוברים. את כבל הUSB של המדפסת מחברים לכניסת ה-USB שבראוטר שלכם. רצוי לחבר בין המדפסת לראוטר בכבל רשת (אם יש יציאה/כניסה לכבל רשת במדפסת). לאחר החיבור יש להתקין את תוכנת המדפסת שלכם במחשב שממנו אתם רוצים לשלוח הדפסות ולהגדירה במסכי ההגדרה במחשב כחיבור אלחוטי. תוכנת המדפסת נמצאת על גבי דיסק שקיבלתם עם המדפסת ואם אין, ניתן להיכנס לאתר היצרן ולהוריד את תוכנת ההתקנה המתאימה לפי דגם המדפסת שלכם.

לטעמי, מבין האפשרויות הנ"ל, האפשרות השניה של שרת מדפסת היא הקלה והנוחה להפוך מדפסת רגילה למדפסת אלחוטית. אבל מי שאוהב "להתעסק", מוזמן לנסות את האפשרות החינמית השלישית, דרך הראוטר.

מילה לסיום בנושא סביבה שכבר ידוע לרוב, מומלץ להדפיס כמה שפחות. איך סיבה ממשית כיום, בייחוד לדור המחשב, להדפיס גל גבי דפים. הדפסה רק מזהמת ופוגעת בסביבה (עצים, דיו וכו'). עדיף לעבוד באופן דיגיטלי, מיילים ותוכנות מסרים להעברת קבצים ושיתופם.
גם במקרה שצריך "רק" לחתום על מסמך או למלא פרטים במסמך, לסרוק ולשלוח, ניתן בקלות לעשות זאת באמצעות תוכנת Adobe Acrobat שמותקנת על כל מחשב כסנטנדרט ומאפשרת למלא מסמכים ולחתום בקלות מבלי להדפיס.
ניתן לקרוא על כך כאן:
מילוי וחתימה על טפסי PDF במהירות ובקלות




שתף בפייסבוק


עמיר קרני

מעוז פיננסים

עמית אמודאי

האחים אהרון